niedziela, 15 września 2013

Gdy gracze Margonem żyli w przekonaniu, że prace przy polskiej wersji ustaną na rzecz wersji anglojęzycznej, twórcy zaskoczyli i wprowadzili całkowitą nowość do rozgrywki - Krwawe Łaźnie

Można uznać, że coś podobnego istniało w grze nieoficjalnie. Czasami pojawiały się tematy na forum, a jeszcze rzadziej pomysł był realizowany. Nazywano to „ustawkami” i polegało to mniej więcej na tym, że dwie grupy graczy, po kilka osób, stawały naprzeciw siebie i walczyły. Ot tak, dla zabawy, bo siłą rzeczy żadnych korzyści, oprócz satysfakcji z wygranej, nie było. O tym, że PvP (player versus player, walka przeciwko żywemu przeciwnikowi) jest ważnym elementem każdego MMO, wie większość graczy. W Margonem, na ten element rozgrywki, również kładzie się nacisk, choć może nie do końca taki, jak należy. Pisałem o tym w artykule o Punktach Honoru, należy wziąć również pod uwagę sytuację świata pvp – Perkun, gdzie gracze narzekają na jego zaniedbanie. Krwawe Łaźnie to swojego rodzaju „ustawki”, tylko z obowiązującymi, nieco innymi zasadami. Mamy zamkniętą mapkę, gdzie o określonej porze, wpuszczani są wszyscy gracze z konkretnego przedziału levelowego. Następnie zaczyna się walka każdy na każdego, a ostatni na polu bitwy jest nagradzany.  Sądząc po opiniach na forum, pomysł był trafiony, jednak spostrzegłem pewną poważną wadę. Czytając podsumowanie pierwszej Krwawej Łaźni zauważyłem, że zwycięzcami zostały tzw. drugie postacie. Gracze, którzy w grze osiągnęli sporo, zdobyli na tyle złota, żeby stworzyć drugą postać i kupić jej znakomite EQ, najczęściej w celu zbierania Punktów Honoru. Czyli kolejny raz, zwykły gracz musi obejść się smakiem (albo włożyć wiele więcej czasu i wysiłku), bo nagroda przypadnie bogatemu. Tak, wiem, że niewiele da się z tym zrobić, to tylko moje luźne spostrzeżenia. Mimo tego zwycięzcom należą się gratulacje, gdyż sam ekwipunek to nie wszystko. Liczy się również taktyka i umiejętności, czasami trochę szczęścia. Tymczasem czekamy z niecierpliwością na kolejne Łaźnie, a zwłaszcza te na wysokich poziomach, gdzie walka może być jeszcze ciekawsza.
Teraz przytoczę kilka wybranych wypowiedzi z forum na temat Krwawej Łaźni:
„Super pomysł, zróbcie takich więcej, a będę wniebowzięty :) ” Condrell „Pięknie, w końcu coś nowego. Oby tak dalej. Halloween już niedługo.”
-Pro Nsc
„Margo się coraz bardziej rozwija :) ”
-Twister Tanc
”Wg mnie najlepsza rzecz jaka została do tej pory wprowadzona, wreszcie cos dla fanów pvp. Ja czekam tylko na swój przedział lvlowy.”
-kitek II
Thinker zapowiedział kolejne łaźnie. Przytaczamy jego post z forum:
„Najbliższe łaźnie do wprowadzenia:
  • Werbin – 30-40
  • Torneg – 45-59
  • Karka-han – 160-180
Kolejne, które będą później:
  • Mythar – 100-120
  • Eder – 130-150
  • Nithal – 190-210
  • Tuzmer – 220-250
  • Port Tuzmer – 250-280

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Licznik Online