Umiejętności Wojownik

W tym poradniku spróbuję doradzić Wam wybór umiejętności z nowego silnika gry Margonem, które nieco różnią się od umiejętności ze starego silnika.

Wojownik od 25 lvlu ma co 1 lvl możliwość przydzielania pkt umiejętności u:
- Droga siły - Aberyt (przedmieścia Karka-Han)
- Droga sprytu - Szagarat Czarny Łowca (Torneg)
- Droga żywiołów - Jaren (baraki w Ithan)
- Droga światłości - William (ratusz Karka-Han, lewe skrzydło)
- Droga tworzenia - ? (Elancja)
Nas interesują umiejętności z drogi siły, sprytu i nieco ze światłości, ponieważ one są dla wojownika najważniejsze. Oczywiście możecie się bawić w rozkładanie umiejętności w innych drogach, ale zapewniam, że nawet jeśli znajdziecie jakąś umiejętność dla naszej profesji, niewiele Wam z tego przyjdzie.

Aby osiągnąć pełen sukces, radzę nosić broń dwuręczną [exp jednoręczną], a przy każdym rozdawaniu pkt statystyk dawać w siłę, ponieważ ona jest najbardziej potrzebna wojownikowi [bonus do liczby HP i ataku].

UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE NAJBARDZIEJ NAS INTERESUJĄ:

- Specjalizacja broni jednoręcznej (pozwala zwiększać atak broni w zależności od siły)
Umiejętność PASYWNA z drogi siły, niezbędna dla wojownika.
Nauka, która być może odstręcza co niektórych, jednakże jest bardzo ważna dla tych wojów, którzy władają bronią jednoręczną [również podczas expa], jak i niezbędna dla rozwijania umiejętności zwiększania krytyka. Jeśli ktoś chce się bawić w 1-ręki to warto również zwrócić uwagę na inne umiejki dla tego typu broni wojowników, tj. parowanie, bolesny cios, celny cios i ostatnie uderzenie.

- Specjalizacja broni dwuręcznej (pozwala zwiększać atak broni w zależności od siły)
Umiejętność PASYWNA z drogi siły, niezbędna dla wojownika władającego bronią dwuręczną.
Ta umiejętność przydaje się tylko wojownikom posiadającym bronie dwuręczne. Jest bardzo ważna, ponieważ rozwija jedną z najlepszych cech wojownika - duży atak fizyczny. Niestety, aby mieć dostęp do różnych, wartych uwagi umiejek, należy również rozwijać specjalizację broni jednoręcznej.

- Ogłuszenie (przeciwnik traci turę ruchu)
Umiejętność PASYWNA z drogi siły, niezbędna dla wojownika władającego bronią dwuręczną.
Ogłuszenie jest kolejną cechą wojownika, która pomaga mu pokonywać przeciwników klika % tur szybciej. Przydaje się od początku, jak masz już jej trochę - pakuj w inne umiejki, po 50 można już ją spokojnie zmaksować. Działa tylko z mieczami dwuręcznymi.

- Niszczycielski cios (uszkadza zbroję przeciwnika)
Umiejętność AKTYWNA z drogi siły.
Podstawowa umiejętność wojownika używana aktywnie w walce. Rozwala AC przeciwnika, czyli słaby punkt co niektórych. Warto maksować ją do ilu tylko można. Mimo, że jest jedną z najlepszych umiejętności aktywnych, ma słabą stronę - zabiera bardzo dużo energii. Działa tylko z mieczami dwuręcznymi. Przydaje się głównie na początku, po 150 można ją usunąć, ponieważ jest zbyt nieopłacalna.

Błyskawiczny atak (Zwykły atak, jednak zadany znacznie szybciej)
Umiejętność AKTYWNA z drogi siły.
Niezwykle przydatna umiejętność, pozwalająca nam na zadanie dwóch, a nawet trzech ciosów zamiast jednego w walce za małą ilość energii. Zalecam jednak korzystać z niej po 60 levelu, ponieważ wtedy działa tak jak powinna.

- Wściekłość (po otrzymaniu ciosu krytycznego twoje ataki są o 10% mocniejsze)
Umiejętność PASYWNA z drogi siły.
Kolejna ważna umiejętność, która pozwala wojownikowi na zwiększenie siły ataku po ciosach krytycznych, które nieustannie zakłócają nam walkę. Maksujemy od razu po krytykach.

- Silne uderzenie (wzmacnia uderzenie krytyczne bronią białą)
Umiejętność PASYWNA z drogi siły, niezbędna dla wojownika.
Wspomnianą już cechą wojownika jest krytyk. Dzięki tej umiejętności możemy go wzmacniać. Polecam w to pakować od samego początku, ponieważ bywa on niezwykle potrzebny, a jest dosyć niski w stosunku do swojego poprzednika ze starego silnika.

- Krytyczne uderzenie wręcz (pozwala częściej trafiać ciosem krytycznym bronią białą)
Umiejętność PASYWNA z drogi siły.
Pozwala zwiększać częstotliwość krytyków, jednakże, aby ją aktywować, należy włożyć nieco w specjalizację broni jednoręcznej.

- Wrodzona szybkość (sprawia, że jesteś szybszy w walce)
Umiejętność PASYWNA z drogi sprytu.
UM dodająca SA. Bardzo się przydaje, zwłaszcza, że wojownik ma mało SA w porównaniu do innych profesji. Maksujemy po 60.

- Sprawność fizyczna (zwiększa ilość pkt życia)
Umiejętność PASYWNA z drogi sprytu.
UM dodająca HP. Warto w nią pakować, jest bardziej opłacalna od wytrzymałości z drogi siły.

- Poprawa kondycji (zwiększenie ilości energii)
Umiejętność PASYWNA z drogi światłości.
W nowym silniku zabrali nam trochę energii, tutaj można ją odzyskać.

_________________________________________________________________________________________________

Reszta mniej interesujących nas umiejętności:

- Wytrącenie z równowagi (szansa, że po trafieniu krytycznym przeciwnik ma 50% na nietrafiony atak lub niepowodzenie czaru)
Umiejętność PASYWNA z drogi siły.
Podstawowa umiejętność w zestawie ze specjalizacją broni dwuręcznych.

- Szeroki zamach (szansa na uderzenie do trzech osób stojących obok walczących)
Umiejętność PASYWNA z drogi siły.
Bardzo przydatna głównie w expie, szczególnie na większe grupki potworów.

- Ciężka rana (szansa na zranienie przeciwnika po udanym ciosie krytycznym)
Umiejętność PASYWNA z drogi siły.
Dosyć miła umiejętność, jednak ze względu na zbyt małe prawdopodobieństwo zadziałania zalecam z niej korzystać po 100+.

- Obezwładniający cios (bardzo mocny atak dwuręczną bronią, mogący ogłuszyć przeciwnika)
Umiejętność AKTYWNA z drogi siły.
Niezwykle pomocna, potrafi zabrać dużą część HP przeciwnika. Polecam używać na maksymalnym poziomie, jednak można też pobrać ją w mniejszym zakresie i korzystać z mniejszych bonusów, jednak za dużo mniejszą ilość energii.

- Agresywny atak (ryzykowny atak mieczem kosztem odsłonięcia się na ciosy)
Umiejętność AKTYWNA z drogi siły.
Tą umiejkę zalecam dla graczy posiadających dużo AC. Jest warta uwagi dlatego, że nie kosztuje zbyt dużo energii, a pozwala ulepszyć ważną cechę wojownika - duży atak.

- Rozpraszający cios (wyprowadza przeciwnika z równowagi obniżając jego szansę na cios krytyczny i przebicie)
Umiejętność AKTYWNA z drogi siły.
Przydatna umiejętność dla graczy posiadających mało energii. Polecam wojownikom 60+. Nie używać z żądzą krwi, ponieważ przeczą same sobie.

- Żądza krwi (uderzenie krytyczne powoduje odzyskanie energii)
Umiejętność PASYWNA z drogi siły.
Dosyć niepewna umka, dzięki której możemy odzyskać naszą energię podczas walki, przyda się raczej graczem 100+, ponieważ wtedy energia jest nam naprawdę potrzebna.

- Przeszywający krzyk (spowalnia wszystkich przeciwników)
Umiejętność AKTYWNA z drogi siły.
Warta uwagi nauka, która pozwala nam spowalniać wszystkich przeciwników podczas walki o daną ilość SA. Polecam maksować sobie po 50 i walnąć ją raz na samym początku walki, efekty są później widoczne. Przydaje się do ~130, później jej efekty są znikome.

- Twarda głowa (skraca czas ogłuszenia)
Umiejętność PASYWNA z drogi siły.
Umiejętność ta przydaje się podczas walki i expienia z profesjami fizycznymi, które mają szansę przywalić nam ogłuszeniem podczas walki. Nadaje się również na e2, które mają do dyspozycji Potężne ogłuszenie.

- Odporność na trucizny (zwiększa naturalną odporność na truciznę)
Umiejętność PASYWNA z drogi sprytu.
Umka pozwalająca w baaardzo małym stopniu zmniejszyć obrażenia od trucizny. Niby zawsze coś. Dla wyższych lvli.

- Bandażowanie ran (szybkie obwiązanie rany, każde kolejne w walce jest 50% mniej skuteczne)
Umiejętność AKTYWNA z drogi sprytu.
Umiejętność pozwalająca nam w małym, ale jednak, stopniu przywrócić trochę % naszego HP. Polecam dla wojowników noszących broń jednoręczną.

- Mistrzostwo walk (umożliwia ustawienie automatycznie wykonywanych czynności w szybkiej walce)
Umiejętność PASYWNA z drogi sprytu.
No i taki bajer na koniec - możemy ustawić sobie, co chcemy, aby nasz postać wykonywała w szybkiej walce, bez potrzeby używania walki turowej. Pamiętajcie - jeżeli macie mniej energii niż potrzebujecie na daną umiejkę, ustawianie kolejnych stopni tej umiejętności to tylko pkt UM wyrzucone w błoto. Na razie niedostępna.

- Lepsza kondycja (co turę zostaje przywrócona część twojej energii)
Umiejętność PASYWNA z drogi światłości.
Ta umiejętność bardzo się przydaje, zwłaszcza przy umiejętnościach aktywnych, które żrą dużo energii za użycie.

_______________________________________________________________________________________________
I to tyle, jeżeli o umiejętności interesujące wojownika. Oczywiście, nikogo nie zmuszam, aby pakował właśnie w takie, a nie inne, możecie uczyć się czego tylko chcecie.

No a teraz to, na co pewnie wszyscy najbardziej czekają, czyli przykładowe umiejętności dla wojowników. Przedstawiłem je w trzech kategoriach, zależnych od ustanowienia sobie celu grania wojownikiem:


POZIOM 30 [6 pkt. UM]

UM pod PvP:
Specjalizacja broni dwuręcznej: 1/6
Ogłuszenie: 2/5
Niszczycielski cios: 2/10
Silne uderzenie: 1/10

UM pod exp:
Specjalizacja broni dwuręcznej: 1/6
Ogłuszenie: 2/5
Wściekłość: 1/3
Silne uderzenie: 1/10
Wrodzona szybkość: 1/18

UM mieszane:
Specjalizacja broni dwuręcznej: 1/6
Ogłuszenie: 2/5
Niszczycielski cios: 1/10
Wściekłość: 1/3
Silne uderzenie: 1/10


POZIOM 60 [36 pkt. UM]

UM pod PvP:
Specjalizacja broni jednoręcznej: 3/6
Specjalizacja broni dwuręcznej: 3/6
Ogłuszenie: 5/5
Wytrącenie z równowagi: 3/6
Niszczycielski cios: 5/10
Wściekłość: 3/3
Silne uderzenie: 4/10
Krytyczne uderzenie wręcz: 6/7
Wrodzona szybkość: 4/18
Sprawność fizyczna: 2/17
Poprawa kondycji: 3/5

UM pod exp:
Specjalizacja broni jednoręcznej: 3/6
Parowanie: 5/5
Bolesny cios: 6/10
Wściekłość: 3/3
Silne uderzenie: 4/10
Krytyczne uderzenie wręcz: 6/7
Wrodzona szybkość: 6/18

UM mieszane:
Specjalizacja broni jednoręcznej: 3/6
Specjalizacja broni dwuręcznej: 3/6
Ogłuszenie: 5/5
Wytrącenie z równowagi: 3/6
Niszczycielski cios: 4/10
Wściekłość: 3/3
Silne uderzenie: 4/10
Krytyczne uderzenie wręcz: 6/7
Wrodzona szybkość: 4/18
Sprawność fizyczna: 1/17

POZIOM 100 [76 pkt. UM]

UM pod PvP:
Specjalizacja broni dwuręcznej: 4/6
Specjalizacja broni jednoręcznej: 4/6
Ogłuszenie: 5/5
Wytrącenie z równowagi: 4/6
Ciężka rana: 4/6
Obezwładniający cios: 3/3
Niszczycielski cios: 8/10
Błyskawiczny atak: 6/9
Wściekłość: 3/3
Silne uderzenie: 6/10
Krytyczne uderzenie wręcz: 7/7
Wrodzona szybkość: 8/18
Sprawność fizyczna: 4/17
Poprawa kondycji: 5/5
Lepsza kondycja: 5/5

UM pod exp:
Specjalizacja broni jednoręcznej: 4/6
Parowanie: 5/5
Bolesny cios: 8/10
Celny cios: 8/10
Ostatnie uderzenie: 4/5
Wściekłość: 3/3
Zranienie: 5/5
Silne uderzenie: 6/10
Krytyczne uderzenie wręcz: 7/7
Wrodzona szybkość: 16/18
Sprawność fizyczna: 10/17

UM mieszane:
Specjalizacja broni jednoręcznej: 4/6
Specjalizacja broni dwuręcznej: 4/6
Ogłuszenie: 5/5
Wytrącenie z równowagi: 4/6
Ciężka rana: 4/6
Niszczycielski cios: 6/10
Błyskawiczny atak: 6/9
Wściekłość: 3/3
Silne uderzenie: 6/10
Krytyczne uderzenie wręcz: 7/7
Wrodzona szybkość: 14/18
Sprawność fizyczna: 6/17
Poprawa kondycji: 5/5
Lepsza kondycja: 5/5

POZIOM 150 [126 pkt. UM]

UM pod PvP:
Specjalizacja broni jednoręcznej: 4/6
Specjalizacja broni dwuręcznej: 5/6
Ogłuszenie: 5/5
Wytrącenie z równowagi: 5/6
Ciężka rana: 5/6
Obezwładniający cios: 3/3
Niszczycielski cios: 10/10
Błyskawiczny atak: 8/9
Wściekłość: 3/3
Zranienie: 5/5
Żądza krwi: 6/7
Silne uderzenie: 8/10
Krytyczne uderzenie wręcz: 7/7
Twarda głowa: 4/4
Wrodzona szybkość: 18/18
Odporność na trucizny: 7/7
Sprawność fizyczna: 14/17
Poprawa kondycji: 5/5
Lepsza kondycja: 5/5

UM pod exp:
Specjalizacja broni jednoręcznej: 5/6
Parowanie: 5/5
Bolesny cios: 9/10
Celny cios: 10/10
Ostatnie uderzenie: 5/5
Błyskawiczny atak: 8/9
Wściekłość: 3/3
Silne uderzenie: 8/10
Krytyczne uderzenie wręcz: 7/7
Wytrzymałość: 15/15
Końskie zdrowie: 15/15
Wrodzona szybkość: 18/18
Sprawność fizyczna: 14/17
Odporność na trucizny: 7/7
Poprawa kondycji: 5/5

UM mieszane:
Specjalizacja broni jednoręcznej: 5/6
Parowanie: 5/5
Specjalizacja broni dwuręcznej: 5/6
Ogłuszenie: 5/5
Wytrącenie z równowagi: 5/6
Szeroki zamach: 5/6
Obezwładniający cios: 3/3
Niszczycielski cios: 10/10
Błyskawiczny atak: 8/9
Wściekłość: 3/3
Żądza krwi: 6/7
Silne uderzenie: 8/10
Krytyczne uderzenie wręcz: 7/7
Twarda głowa: 4/4
Wrodzona szybkość: 18/18
Odporność na trucizny: 7/7
Sprawność fizyczna: 14/17
Poprawa kondycji: 5/5
Lepsza kondycja: 5/5

POZIOM 200 [176 pkt. UM]

UM pod PvP:
Specjalizacja broni jednoręcznej: 4/6
Specjalizacja broni dwuręcznej: 6/6
Ogłuszenie: 5/5
Ciężka rana: 6/6
Wytrącenie z równowagi: 6/6
Szeroki zamach: 6/6
Obezwładniający cios: 3/3
Błyskawiczny atak: 9/9
Rozpraszający cios: 8/8
Wściekłość: 3/3
Żądza krwi: 7/7
Silne uderzenie: 10/10
Krytyczne uderzenie wręcz: 7/7
Wytrzymałość: 15/15
Końskie zdrowie: 15/15
Twarda głowa: 4/4
Wrodzona szybkość: 18/18
Odporność na trucizny: 7/7
Sprawność fizyczna: 15/17
Poprawa kondycji: 5/5
Lepsza kondycja: 5/5

UM pod exp:
Specjalizacja broni jednoręcznej: 6/6
Parowanie: 5/5
Bolesny cios: 10/10
Celny cios: 10/10
Ostatnie uderzenie: 5/5
Błyskawiczny atak: 9/9
Rozpraszający cios: 8/8
Wściekłość: 3/3
Zranienie: 5/5
Żądza krwi: 7/7
Silne uderzenie: 10/10
Krytyczne uderzenie wręcz: 7/7
Wytrzymałość: 15/15
Końskie zdrowie: 15/15
Gruboskórność: 10/10
Twarda głowa: 4/4
Wrodzona szybkość: 18/18
Odporność na trucizny: 7/7
Sprawność fizyczna: 15/17
Mistrzostwo walk: 2/7
Poprawa kondycji: 5/5
Lepsza kondycja: 5/5

UM mieszane:
Specjalizacja broni jednoręcznej: 6/6
Specjalizacja broni dwuręcznej: 6/6
Parowanie: 5/5
Ogłuszenie: 5/5
Wytrącenie z równowagi: 6/6
Szeroki zamach: 6/6
Obezwładniający cios: 3/3
Błyskawiczny atak: 9/9
Rozpraszający cios: 8/8
Wściekłość: 3/3
Żądza krwi: 7/7
Silne uderzenie: 10/10
Krytyczne uderzenie wręcz: 7/7
Wytrzymałość: 15/15
Końskie zdrowie: 15/15
Gruboskórność: 4/10
Twarda głowa: 4/4
Wrodzona szybkość: 18/18
Odporność na trucizny: 7/7
Sprawność fizyczna: 15/17
Poprawa kondycji: 5/5
Lepsza kondycja: 5/5

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Licznik Online